کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
کار در ژاپن
5/5 - (2 امتیاز)

کار در ژاپن

کار در ژاپن دارای چه شرایطی است و آیا ایرانی‌ها می‌توانند برای فعالیت‌های تخصصی به این کشور مهاجرت کنند؟ ژاپن در چه شغل‌هایی به نیروی کار نیاز دارد؟

چه رشته‌هایی در ژاپن پر طرفدارترین رشته های تحصیلی هستند؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات آماده هستیم و در این مطلب تمام سعی خود را می‌کنیم تا نیاز شما به اطلاعات لازم راجع به مهاجرت و سفر به ژاپن را برطرف کنیم.

مهاجرت کاری بهترین روش اقامت در ژاپن

این روزها افراد زیادی به قصد کار یا سرمایه‌گذاری کشور خود را ترک می‌کنند و به دنبال این موضوع هستند که چه کشوری بیشترین استقبال را از آنها می‌کند و شرایط کدام یک از آنها تناسب بیشتری با تخصص و مهارت ایرانی‌ها دارد.

مهاجرت از طریق کار به عنوان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت توسط دولت‌های کشورهای خارجی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

البته این موضوع به کشوری که برای سفر و اقامت انتخاب کرده‌اید هم بستگی دارد اما در حال حاضر کشورهای مختلف به نیروی کار احتیاج دارند و اگر در زمینه تخصصی خود مهارت بیشتری داشته باشید معمولاً میزان استقبال شرکت‌های معتبر از شما بیشتر خواهد بود.

 خوشبختانه برای کار در ژاپن زمینه‌های خوبی فراهم شده است و افرادی که قصد فعالیت تخصصی دارند می‌توانند از طریق ویزای کار برای مهاجرت و اقامت در ژاپن اقدام کنند.

توجه داشته باشید که برای سفر به کشورهای ژاپن بسته به نوع فعالیتی که می‌خواهید ادامه بدهید نیازمند ویزای متفاوتی هستید. در ادامه بیشتر شما را در جریان روش‌های دریافت اقامت و مهاجرت به کشور ژاپن قرار می‌دهیم.

شرایط کار در ژاپن

اولین و مهمترین فاکتوری که برای کار در ژاپن و مهاجرت به این کشور باید مد نظر قرار بدهید نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی مشخص کننده وضعیت کسب و کار در کشور مقصد است.

کشورهای ژاپن به عنوان یکی از صنعتی‌ترین و پرکارترین کشورهایی که در چند سال اخیر با رشد خوبی در اقتصاد خود مواجه بوده است؛ فرصت مناسبی برای مهاجرین و متقاضیان خارجی جهت اشتغال به کار فراهم می‌کند.

کار در ژاپن

نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است با رقم ۲/۵  درصد به عنوان یکی از بهترین و پرطرفدارترین کشورهای حوزه آسیا برای کار تبدیل شده است.

 میزان پیشرفت این کشور در تمامی حوزه‌ها بسیار بالا بوده بنابراین می‌توانیم بگوییم با نرخ پایین بیکاری و رشد قابل توجه در صنعت و بسیاری از حوزه‌های دیگر به شما کمک می‌کند تا بر اساس تخصص و مهارت خود شغل مورد نظر را اختیار کنید .

البته برای این کار باید به کسب و کارهای ترند که به متقاضیان خارجی داده می‌شود توجه کنید و مدارک مرتبط به آنها را آماده کنید البته اگر دارایی دعوتنامه از یک مدیر خارجی باشید فرصت پیشرفت و رشد بیشتری خواهید داشت.

البته نکته حائز اهمیتی که راجع به کار در ژاپن وجود دارد این است که زبان و فرهنگ این کشور تفاوت‌های مشخصی با سایر فرهنگ‌ها دارد به خاطر همین ممکن است بسیاری از متقاضیان خارجی نتوانند مدت زمان زیادی در این کشور دوام بیاورند.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که حتماً برای فعالیت و آغاز به کار در این کشور تحت مشاوره‌های اصولی قرار بگیرید و اگر می‌خواهید فعالیت بهتری داشته باشید حتماً راجع به فرهنگ و زبان این کشور به درستی تحقیق کنید.

ساعت کاری در ژاپن

ساعت کار در ژاپن ۷۰ ساعت در هفته است که در مقایسه با ساعت کاری ایران رقم زیادی است. به خاطر همین متقاضیان کار در این کشور حتماً باید به این موضوع توجه داشته باشند .

زیرا کار کردن و فعالیت تخصصی برای دولت ژاپن از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و دلیل رشد و ارتقاء این کشور در حوزه‌های مختلف به همین موضوع برمی‌گردد‌.

برای درخواست ویزای کار در ژاپن باید وارد سیستم امتیاز بندی شوید و بر اساس تخصص و مهارت خود به انتخاب گزینه‌های مختلف بپردازید. سیستم امتیاز بندی در ۳ رده زیر قرار می‌گیرد:

  • محققین علمی
  • متخصصین فنی
  • مدیران رده بالای تجاری

یک متقاضی شایسته باید امتیاز بالاتر از ۷۰ کسب کند تا به عنوان یک نیروی کار مناسب در ژاپن پذیرفته و ویزای کار برای او صادر شود. عوامل زیر در میزان امتیاز متقاضی کار در ژاپن دخیل است:

  1. مدرک تحصیلی متقاضی
  2. داشتن مدرک زبان ژاپنی
  3. دریافت دعوتنامه از کارفرمای ژاپنی
  4. سابقه کاری متناسب با شغل و درآمد سالانه

بررسی بازار کار در ژاپن

وجود هلدینگ‌های معتبر سونی، نیسان، تویوتا، هوندا و پاناسونیک و نرخ بیکاری بسیار پایین در این کشور از مهمترین عواملی هستند که می‌توان به عنوان توسعه اقتصادی به آنها اشاره کرد.

در واقع برای بررسی وضعیت کار در یک کشور حتماً باید به فاکتورهای مختلف توجه کرد که یکی از مهمترین آنها اعتبار شرکت‌هایی است که در یک کشور تاسیس شده‌اند.‌ ژاپن سال‌های سال است که در زمینه صنعت و الکترونیک در جهان شناخته شده است.

 بنابراین اگر متقاضی کار در ژاپن هستید و می‌خواهید از وضعیت بیکاری و کسب و کار در این کشور مطلع شوید باید به شما بگوییم که اگر دارای مدارک تحصیلی مرتبط و معتبر هستید و می‌خواهید به درستی کار کنید؛ حتماً کشور ژاپن پذیرای شما خواهد بود.

فراموش نکنید که وضعیت اشتغال در کشور ژاپن نسبت به کشورهای دیگر کمی مشکل‌تر است اما میزان درآمدی که می‌توانید به دست بیاورید بسیار بالا خواهد بود.

با وقت ویزا تماس بگیرید

اگر به دنبال دریافت ویزای کار در ژاپن هستید و برای آماده‌سازی مدارک به مشکل برخورده‌اید می‌توانید با کارشناسان و متخصصین حرفه‌ای مجموعه وقت ویزا تماس بگیرید. آنها با داشتن تجربه و مهارت کافی در زمینه امور ویزا و مهاجرت به شما کمک می‌کنند تا بدون ریجکتی ویزای کشور ژاپن را به دست بیاورید. برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *