کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
کار در مجارستان
5/5 - (3 امتیاز)
کار در مجارستان

کار در مجارستان

کار در مجارستان به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد مزایای مختلفی برای متقاضیان خارجی به همراه می‌آورد.

بنابراین اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می‌خواهید در این کشور مشغول به کار شوید یا سرمایه‌گذاری کنید حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

زیرا موارد مختلفی نظیر شرایط کار، دریافت ویزا و حداقل حقوقی که می‌توانید در این کشور به دست بیاورید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مجارستان کشور فرصت های شغلی

مجارستان از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن است که بسیاری از افراد تقاضای کار و مهاجرت به آن را دارند. در چند سال اخیر اقتصاددانان رشد این کشور را در نمودار رو به بالا ارزیابی کرده‌اند. بنابراین می‌توانیم بگوییم با توجه به وضعیت فعلی شرایط مهاجرت و کار در مجارستان رشد مثبتی خواهد داشت.

مشاغل متعددی توانایی فعالیت در شغل محل‌های مختلف را در کشور مجارستان دارند بنابراین اگر به مشاغل ترند و با درخواست زیاد ورود پیدا کنید؛ به احتمال زیاد پیشرفت شما حتمی خواهد بود. در ادامه شما را با شرایط کار در مجارستان و دریافت ویزای کاری این کشور آشنا می‌کنیم.

سیستم اقتصادی مجارستان چگونه است؟

همانطور که گفتیم کشور مجارستان به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر از شرایط مطلوبی در اقتصاد برخوردار است.

بنابراین افراد زیادی می‌توانند در شاخه‌های متعدد مشغول به فعالیت شوند به خصوص کسانی که در رشته‌هایی نظیر آی تی و مهندسی تحصیل کرده‌اند با استقبال بیشتری مواجه خواهند شد.

البته این موضوع بسته به قوی بودن رزومه کاری و استعدادهای تحصیلی شرایط متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. وضعیت کسب و کار در مجارستان در سطح مطلوبی قرار گرفته است.

از سال ۲۰۰۴ که کشور مجارستان عضو اتحادیه اروپا شده است دفاتر زیادی در این کشور تشکیل شده‌اند و نیروهای زیادی از خارج از کشور در آنها مشغول به کار شده‌اند.

شرایط کار و زندگی در مجارستان

کشور مجارستان از نظر هزینه‌ های زندگی در لیست کشورهای ارزان قیمت قرار نمی‌گیرد. با این وجود نسبت به کشورهای اروپای مرکزی شرایط مطلوب‌تری را برای امرار معاش فراهم می‌کند. با این وجود افرادی که در سایر شهرهای کشور مجارستان زندگی می‌کنند نیازمند پرداخت هزینه‌های کمتری هستند.

کار در مجارستان

بوداپوس پایتخت مجارستان از مشاغل متعددی تشکیل شده که متقاضیان خارجی می‌توانند در آنها مشغول به فعالیت شوند اما همه آنها در این زمینه پتانسیل کافی برای جذب مهاجرین خارجی ندارند.

به همین خاطر توصیه ما به شما این است که پیش از سفر به مجارستان و دریافت ویزای کاری این کشور اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت تکمیل کنید تا بتوانید فعالیت هدفمندتری داشته باشید و در تخصص خود مشغول به فعالیت شوید.

هزینه مسکن در مجارستان

هزینه خرید مسکن در مجارستان برای بومی‌های این کشور چیزی حدود ۶۰۰ یورو است

اما اگر مهاجر خارجی هستید و می‌خواهید در این کشور ساکن شوید با پرداخت ۱۵۰۰ یورو برای هر متر می‌توانید صاحب خانه شوید.

بنابراین می‌توانیم بگوییم هزینه زندگی و خرید ملک در مجارستان گران است و تنها افرادی که دارای سرمایه توجهی هستند می‌توانند در این کشور زندگی کنند.

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم میزان هزینه زندگی بسته به نوع محل و شهری که در مجارستان زندگی می‌کنید متفاوت خواهد بود .

بنابراین اگر می‌خواهید با هزینه ماهانه کمتری امرار معاش کنید به شهرهای اطراف بوداپست سفر کنید اما فراموش نکنید که تنوع شغلی در پایتخت بیشتر از سایر شهرها است.

چند درصد جمعیت مجارستان مشغول به کار هستند؟

شهرهایی مانند بوداپست، دبرسن، میسکلک فرصت‌های شغلی ویژه ای به مهاجرین می‌دهند. هم اکنون نرخ بیکاری در کشور مجارستان کمتر از 3/9 درصد است.

پتانسیل جذب نیروی کار در مجارستان بسیار بالا است به همین خاطر بسیاری از متقاضیان خارجی تمایل دارند که برای کار در مجارستان اقدام به دریافت ویزا کنند.

فراموش نکنید که قبل از هر چیزی باید مجوز کار در این کشور را دریافت کنید در غیر این صورت نمی‌توانید در شغل مورد نظر مشغول به کار شوید.

مشاغل مورد نیاز در مجارستان

کشور مجارستان با اقتصاد پیشرفته و قرارگیری در بهترین منطقه از اتحادیه اروپا فرصت اشتغال به کار در مشاغل متعدد را برای شما فراهم می‌کند. پرطرفدارترین مشاغلی که می‌توانید در آنها مشغول به فعالیت شوید شامل:

  • وکالت
  • قضاوت
  • مدیر بانک
  • پزشک و جراح
  • مدیر ارشد مالی
  • مدیر ارشد اجرایی
  • استاد دانشگاه
  • متخصص ارتودنسی
  • مدیر بازاریابی

حداقل و متوسط حقوق در مجارستان چقدر است؟

برای بررسی وضعیت کار در مجارستان اولین و مهم‌ترین فاکتوری که باید مورد ارزیابی دقیق قرار بدهید حداقل و متوسط حقوق در مجارستان است. حداقل حقوق در اروپای مرکزی رو به افزایش است مجارستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مجارستان نیز از قاعده کشورهای اسلواکی، جمهوری چک و لهستان پیروی می‌کند. حداقل حقوق ماهانه یک کارگر در مجارستان ۱۶۷۴۰۰ فورینت یا ۴۶۶ یورو است. حداقل میزان حقوق برای کارگران ماهر ۶۶۰ یورو است.

عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق کار در مجارستان

حداقل حقوق برای کار در مجارستان بسته به رشته تحصیلی و تخصص شما متفاوت خواهد بود. همانطور که در قسمت قبل از رشته‌های پرطرفدار و کسب و کارهای ترند صحبت کردیم اگر توانسته باشید در هر یک از این شاخه‌ها به فعالیت تخصصی بپردازید و رزومه قوی تهیه کنید.

به احتمال زیاد جایگاه شغلی بهتری به دست خواهید آورد و از نظر میزان حقوق درآمد بیشتری خواهید داشت. از مهمترین عواملی که می‌تواند در میزان درآمد شما در کشور مجارستان تاثیرگذار باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربه کاری

هرچه میزان تجربه و سوابق شما در مشاغل متعدد بیشتر باشد به همان میزان فعالیت موثرتری خواهید داشت و میزان حقوققتان بیشتر خواهد بود.‌

اکثر کشورها برای تجربه کاری و تخصص و مهارت متقاضیان کار ارزش و احترام بیشتری قائل هستند بنابراین اگر هنوز در کسب و کار خود ماهر نشده‌اید و توانایی فعالیت موثر در کشور مجارستان را ندارید؛ بهتر است که کمی صبر کنید تا در این زمینه مهارت های بیشتری کسب کنید.

  • میزان تحصیلات

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در میزان حقوق کار در مجارستان تحصیلات و مقطعی است که در آن فارغ التحصیل شده‌اید.

متقاضیان دیپلم یا دبیرستان نسبت به متقاضیان لیسانس و فوق لیسانس درآمد کمتری خواهند داشت. البته تخصص و مهارت در برخی از مواقع نسبت به مدارک تحصیلی تاثیر بیشتری در میزان درآمد شما دارد.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *