کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
کار در فرانسه
5/5 - (2 امتیاز)

کار در فرانسه

کار در فرانسه و مهاجرت به این کشور شرایط مشخصی دارد که هرکسی از آن برخوردار نیست. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که می خواهید این کشور را برای کسب درآمد و اشتغال به کار انتخاب کنید حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را جزئیات مختلف دریافت ویزای کاری فرانسه آشنا کنیم.

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهایی است که افراد می توانند آن را برای مهاجرت و کار انتخاب کنند. در حال حاضر مهاجرت از طریق ویزای کار یکی از پر طرفدار ترین روش هایی است که بسیاری از افراد به واسطه آن می‌توانند اقامت کشور مورد نظر را به دست بیاورند.

در واقع این امکان برای شما فراهم می شود تا با کمترین میزان سرمایه؛ با استفاده از کاریابی و مهاجرت کاری کشور فرانسه را برای اقامت دائم انتخاب کنید.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم مهاجرت و کار در فرانسه تنها مختص افرادی است که دارای تخصص و مهارت های لازم در زمینه های معرفی شده توسط دولت این کشور هستند.

در ادامه بیشتر پیرامون نحوه کاریابی در فرانسه و حداقل حقوق دریافتی در این کشور صحبت می کنیم.

مشاوره اصولی با وقت ویزا

آغاز به کار و فعالیت در هر حوزه  نیازمند دریافت مشاوره اصولی است. اگر پیش از مهاجرت به کشور فرانسه تحت مشاوره های تخصصی قرار بگیرید مطمئناً فرصتی برای شما ایجاد می‌شود که یک مهاجرت بی دغدغه را تجربه کنید.

کارشناسان و متخصصین مجموعه وقت ویزا با داشتن تجربه و مهارت فوق العاده بالا در زمینه کار در فرانسه به شما کمک می‌کنند بهترین و مناسب ترین تخصص را برای آغاز به کار و کسب درآمد انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که شما عزیزان می توانید در بخش پرسش پاسخ سوالات خود را پیرامون مهاجرت کاری به کشور فرانسه مطرح کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند.

شرایط کار در فرانسه به چه صورت است؟

شرایط فعلی وضعیت کار در فرانسه و نرخ بیکاری کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. بر اساس آمار منتشر شده است نرخ بیکاری 7.1 درصد است که در قشر زیر ۲۵ سال بیشتر است. در چندسال اخیر نیز رشد قراردادهای انعطاف پذیر و غیرمستقیم افزایش یافته است

کار در فرانسه در کدام زمینه ها رشد بیشتری دارد؟

بازار کار در فرانسه در صنعت خودروسازی، هوافضا، داروسازی، ماشین آلات و… فعال است. بنابراین اگر در هریک از این زمینه ها تخصص و مهارت دارید فرایند مهاجرت شما با سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

کار در فرانسه

مشاورین ما در مجموعه وقت ویزا به شما کمک می‌کنند که بر اساس تخصص و مهارت هایی که در کشور خود کسب کرده‌اید کشور فرانسه را برای کار انتخاب کنید. برخی از معتبرترین و بزرگترین شرکت های فعال در کشور فرانسه شامل:

  1. BNP
  2. EDF
  3. Michelin
  4. Renault

لیست مشاغل مورد نیاز در فرانسه 2023

  • برق
  • نجاری
  • کارگر ساختمان
  • متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • نقشه برداری
  • متخصص پزشکی

حداقل میزان حقوق در فرانسه

دولت هر ساله میزان حقوق برای کار در فرانسه را اصلاح می کند. برای مثال حداقل حقوق در سال ۲۰۱۹ از ۹.۰۳ یورو به ۱۰.۱۵ یورو در سال ۲۰۲۱ رسید‌. از نظر حداقل میانگین حقوق؛ کشور فرانسه جزء بهترین کشورها در اتحادیه اروپا قرار دارد.

به طور کلی شرایط متعددی در تعیین حداقل میزان حقوق در کشور فرانسه تاثیر گذار است که یکی از مهمترین آنها برخورداری از مهارت و تجربه در کار است علاوه بر این این که کدام یک از کشورهای فرانسه را برای کار انتخاب می کنید نیز می‌تواند در میزان در مورد شما تاثیر گذار باشد.

برای مثال شهر پاریس به عنوان پایتخت این کشور حداقل دستمزدی که برای مشاغل متعدد در نظر می گیرد بسیار بالاتر از سایر شهرهای فرانسه است.

فرهنگ کار در فرانسه

فرهنگ کار در فرانسه به صورتی است که برخی از سمت ها مانند منشی درگیر فعالیت‌های متعددی می شود تا بتواند مسئولیتهای خود را به درستی انجام بدهد.

حتی ترتیب صندلی ها در جلسات به صورتی است که افراد بر اساس درجه و مسئولیت خود در مذاکرات شرکت می کنند. جلسات معمولا آرام و رسمی هستند.

قوانین کار در فرانسه

شرایط کار در فرانسه بر اساس شغلی که به آن مشغول هستید متفاوت است برای مثال کارمندان باید حدود ۳۵ ساعت در هفته کار کنند و اگر مازاد این ساعت به فعالیت مشغول بودند معمولا حقوق بیشتری دریافت می کنند. در طول روز نیز دو تایم برای ناهار و استراحت وجود دارد.

چیزی حدود ۵ هفته تعطیلات رسمی در طول سال وجود دارد. علاوه بر این مزایا مرخصی استحقاقی نیز به شما تعلق می گیرد. اگر در شرکت با بیش از ۵۰ کارمند مشغول به فعالیت هستید از حمایت اتحادیه فرانسه برخوردار خواهید شد.

از لحاظ قوانین کاری امکان انعقاد قرارداد مکتوب برای تمامی مشاغل وجود ندارد. مشاغل کوچک بدون هیچ گونه قراردادی به استخدام متقاضیان می پردازند. قراردادهای کاری در فرانسه ۱ الی ۳ ماهه بسته می شوند.

کارفرماها نیز از رویه و دستورالعمل ویژه‌ای پیروی می کنند. برخی از افراد که دارای شرایط ویژه هستند مانند زنان بارداری یا کسانی که در حوادث دچار مشکلات جسمی شده اند از قوانین حمایتی جهت جلوگیری از اخراج برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *