کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
4.8/5 - (5 امتیاز)

کار در ارمنستان

کار در ارمنستان چه شرایطی دارد؟ اگر قصد مهاجرت به کشور ارمنستان را دارید و از شرایط آن آگاه نیستید یا می‌خواهید بدانید که با دریافت ویزای کار ارمنستان می‌توانید اقامت دائم آن را دریافت کنید؛ حتماً تا انتهای این مطلب با ما باشید تا شما را با جزئیات سفر و دریافت ویزای کشور ارمنستان آشنا کنیم.

کشور ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای آسیایی تقاضای زیادی برای مهاجرت دارد. به خصوص در چند سال گذشته که ایرانیان زیادی این کشور را برای زندگی و کار انتخاب می‌کنند. پایتخت آن ایروان است و جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد.

با داشتن جاذبه‌های توریستی فوق العاده زیبا مقصد گردشگری بسیاری از افراد است. توجه داشته باشید که تنها پرطرفدار بودن یک کشور از لحاظ جاذبه گردشگری اهمیت ندارد.

برای اینکه ویزای کار در ارمنستان را دریافت کنید حتماً باید به فاکتورهای متعددی نظیر نرخ بیکاری و شرایط پذیرش مهاجران در شغل‌های مختلف توجه داشته باشید.

واحد پول کشور ارمنستان دیریم و زبان معیار زبان ارمنی است. اگر می‌خواهید در این کشور  کار کنید حتماً باید به زبان ارمنی مسلط باشید. در ادامه بیشتر شماره با شرایط کار و نرخ بیکاری کشور ارمنستان آشنا می‌کنیم.

نرخ بیکاری در ارمنستان

نرخ بیکاری در ارمنستان به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای لازم برای بررسی شرایط کار در این کشور حتماً باید مورد تحلیل قرار بگیرد. نرخ بیکاری در کشور ارمنستان در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸.۲ درصد بود است. بر اساس آمار منتشر شده از هر ۱۰۰ ارمنستانی ۱۸ یا ۱۹ نفر آنها بیکار هستند.

بر اساس این آمار تعداد بیکارهای این کشور بسیار بالا است. پس اگر متقاضی کار در ارمنستان هستید حتماً باید به این موضوع توجه داشته باشید که نرخ بیکاری نشان دهنده روند رشد اقتصاد در کشورهای مختلف است.

پس اگر متوجه شدید که نرخ بیکاری در یک کشور بالا است حتماً باید از مشاورین کسب و کار کمک بگیرید تا در انتخاب بهترین روش مهاجرت به کشوری که متناسب با شرایط شما است کمک کنند.

بنابراین می‌توانیم به صراحت بگوییم که بالا بودن نرخ بیکاری در کشور ارمنستان نشان دهنده پذیرش سخت مهاجرین خارجی برای فعالیت‌های شغلی است.

برخلاف برخی از کشورها نظیر آلمان و اتریش که ویزای جستجوی کار به شما ارائه می‌دهند؛ کشور ارمنستان این کار را انجام نمی‌دهد.

کار در ارمنستان و دریافت ویزای کار

برای سفر به کشورهای خارجی حتماً باید اجازه نامه یا ویزای آن کشور را دریافت کنید و اگر کار در ارمنستان را انتخاب کرده‌اید اولین مرحله برای سفر دریافت ویزا است از آنجایی که انجام فعالیت شغلی یا سرمایه‌گذاری در یک کشور جز ویزاهای بلند مدت محسوب می‌شود.

سئو سایت در کرج

افرادی که با چنین اهدافی می خواهند به این کشور سفر کنند. باید ویزای بلند مدت برای آن ها صادر شود.  البته توجه داشته باشید که حتماً باید کارفرمای ارمنستانی از طریق شرکت معتبر خود یک دعوت‌نامه برای شما ارسال کند تا بتوانید برای اقامت و کار در این کشور اقدام کنید.

کسانی که دارای ویزای گردشگری هستند تنها برای ۹۰ روز مهلت اقامت در این کشور را دارند. پس بعد از ورود به کشور ارمنستان حق کار و فعالیت نخواهند داشت. زیرا ویزای آنها توریستی و گردشگری است.

مدت زمان اقامت برای کار در ارمنستان بسته به نوع فعالیتی که اختیار کرده‌اید متفاوت خواهد بود بنابراین شرکتی که به ارائه دعوتنامه به شما پرداخته است باید پیگیر این موضوع شود؛ تا مشخص شود که چه مدت زمان می‌توانید در کشور ارمنستان بمانید.

چه افرادی نیازمند دریافت اجازه کار نیستند

برخی از افراد برای مهاجرت و اقامت در کشور ارمنستان نیازمند دریافت مجوز نیستند؛ این افراد شامل:

  • افرادی است که اجازه اقامت دائم در ارمنستان را دارند.
  • همراه کسانی که اجازه اقامت موقت دارند.
  • اعضای خانواده کارمندان دیپلماتیک
  • کارشناسان و متخصصینی که برای تعمیرات یا سایر خدمات به این کشور سفر می‌کنند.
  • اساتیدی که برای سخنرانی دعوت می‌شوند
  • پناهندگان
  • افرادی که در مناطق مرزی کار می‌کنند

کار در ارمنستان و دریافت ویزای همراه

اگر متقاضی کار در ارمنستان هستید و می‌خواهید خانواده تان را همراه خود ببرید. اولین و مهمترین فاکتوری که باید به آن توجه داشته باشید دریافت ویزای همراه است.

با این حساب پس از مراجعه به سفارتخانه و تکمیل فرم مربوط به ویزا حتماً تعداد اعضای خانواده و کسانی که می‌خواهید به همراه خود ببرید را مشخص و اطلاعات آن را با دقت وارد کنید.

همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می توانند ویزای همراه داشته باشند. بنابراین برای شما ویزای اقامت یک ساله صادر می‌شود تا بتوانید در مدت یک سال در کشور ارمنستان حضور پیدا کنید.

البته همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم مدت زمان اقامت شما در کشور ارمنستان به نوع فعالیت و دعوتنامه‌ای که کارفرمای ارمنستانی برای شما ارسال کرده است بستگی دارد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار در ارمنستان

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • گواهی ازدواج
  • گواهی تولد فرزندان
  • تکمیل فرم ویزا
  • عکس
  • مشخص کردن محل سکونت در ارمنستان
  • اثبات تمکن مالی

متوسط درآمد در ارمنستان

متوسط درآمدی که می‌توانید در کشور ارمنستان داشته باشید حدود ۵۵ هزار دریم در سال ۲۰۱۶ بوده است. که این رقم ۱۲۰ دلار آمریکا است. از سال ۲۰۱۶ این مبلغ تغییر چندانی نکرده است. میانگین حقوق کارمندان ۳۹۰ دلار است. که نسبت به هزینه‌های زندگی در ارمنستان که چیزی حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار است. مبلغ بسیار پایینی است.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *