کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
کار در اتریش
5/5 - (3 امتیاز)
کار در اتریش

کار در اتریش

کار در اتریش به دلیل شرایط ویژه و مزایایی که دارد یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که توسط متقاضیان خارجی صورت می‌گیرد.

همانطور که می‌دانید متقاضیان زیادی از طریق کار اقدامات لازم جهت مهاجرت و اقامت دائم در یک کشور را انجام می‌دهند.

البته این موضوع با استقبال زیاد دولت‌های خارجی نیز مواجه خواهد شد؛ زیرا سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و آغاز کسب و کار در کشورهای خارجی به نفع این دولت‌ها است و باعث رشد اقتصاد آن ها خواهد شد.

در این مطلب از سری مطالب وقت ویزا با ما باشید تا شما را با شرایط دریافت ویزای کار در اتریش و  مدارک مورد نیاز آشنا کنیم.

بهترین ها در اتریش

کشور اتریش با داشتن موقعیت استثنایی و قرار گرفتن در اروپای مرکزی امکان دسترسی به کشورهای مختلف را برای شما فراهم می‌کند.

داشتن مرز مشترک با لیختن اشتاین، آلمان، اسلواکی، سوئیس، ایتالیا و اسلوونی یکی از مهمترین مزایایی است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی دارد.

اتریش جزء ثروتمندترین کشورهای جهان است و با فراهم کردن امکان تحصیل رایگان به یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل یا گذراندن دوره‌های آموزشی تبدیل شده است.

وجود موقعیت‌های شغلی مناسب و امنیت بالا از دیگر مزایای مهم و قابل توجهی است که باعث می‌شود بسیاری از متقاضیان این کشور را برای کار انتخاب کنند. از طرف دیگر شرایط اقتصادی کاملاً مناسب فرصت پیشرفت و ارتقا شغلی را برای افراد فراهم می کند.

انواع ویزای کار در اتریش

ایرانیانی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند می‌توانند از طریق دو ویزای زیر برای این کار اقدام کنند:

  • دریافت ویزای جستجوی کار در اتریش

به منظور دریافت ویزای کار در اتریش حتماً باید امتیازهای لازم مربوط به جستجوی کار و اقامت ۶ ماهه را به دست بیاورید. امتیازهای شما بر اساس سن تحصیلات تخصص و بسیاری از فاکتورهای دیگر تعیین خواهد شد.

بنابراین اگر بتوانید شغل متناسب با مهارت و تخصصی که کسب کرده‌اید را به دست بیاورید توانایی اخذ ویزای ۶ ماهه اتریش را خواهید داشت.

  • داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری

برای دریافت ویزای کار در اتریش یکدیگر از روش‌هایی که می‌توانید اقدام کنید دریافت دعوتنامه از کارفرما یا شرکت اتریشی است.

کار در اتریش

شرکت خارجی با ارائه آگهی جذب نیروی کار داخلی و کشورهای اطراف باید شغل محل مربوطه را پر کند اما اگر نیروی کار داخلی وجود نداشت می تواند برای نیروی کار خارجی اقدام کند.

دریافت ویزای کار در اتریش

ویزا یا اجازه نامه ورود به یک کشور از مهمترین مدارکی است که پیش از سفر باید تاییدیه آن را دریافت کنید. اخذ ویزای کار در اتریش به معنای داشتن مجوز برای اشتغال به کار و سرمایه‌گذاری است.

همانطور که می‌دانید روش‌های متعددی برای سفر و اقامت در کشورهای خارجی وجود دارد که یکی از بهترین آنها دریافت ویزای کار و سرمایه‌گذاری است.

برای انجام مراحل مربوط به دریافت ویزا حتماً باید از قبل تاییدیه وقت سفارت را دریافت کنید. تاییدیه به عنوان مهم‌ترین مدرکی که به شما کمک می‌کند در تاریخ و ساعت مشخص برای انجام مراحل مربوط به دریافت ویزا به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مربوطه مراجعه کنید.

اتریش عضو کشورهای حوزه شنگن است، بنابراین مدارک مربوط به مهاجرت کاری در برخی از آنها مشترک است. در ادامه شماره با مهمترین مدارک مربوط به ویزای کار در اتریش آشنا می‌کنیم.

  1. پاسپورت معتبر
  2. مدارک تحصیلی
  3. مدارک شناسایی متقاضی
  4. داشتن رزومه کاری مرتبط با شغل
  5. گواهی عدم سوء پیشینه
  6. دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  7. پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت
  8. زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کشور اتریش آلمانی یا انگلیسی
  9. تمامی مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید به صورت ترجمه رسمی برای سفارت ارسال شود.

نرخ بیکاری در اتریش

برای مهاجرت و کار در اتریش حتماً باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید تا یک مهاجرت امن و بی دغدغه داشته باشید.

یکی از مهمترین مواردی که مشخص کننده رشد اقتصادی یک کشور است؛ نرخ بیکاری است. بررسی شرایط اقتصادی یک کشور از لحاظ تعداد افراد بیکار می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم گیری افراد برای مهاجرت به آن کشور داشته باشد.

بنابراین مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید و پیش از مهاجرت اطلاعات لازم راجع به آن را به دست بیاورید نرخ بیکاری در اتریش است.

همانطور که در قسمت‌های قبل هم اشاره کردیم کشور اتریش به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از لحاظ رشد اقتصادی در جایگاه مناسبی قرار دارد.

از همین جهت تعداد متقاضیان کار در اتریش روز به روز در حال افزایش است. نرخ بیکاری در اتریش زیر ۹ درصد است این رقم نشان دهنده فراهم بودن فرصت‌های شغلی مختلف است.

کسب شناخت کافی از بازار

وضعیت بازار یک کشور و مطلوب بودن شرایط برای جذب مهاجرین خارجی جهت ایجاد کسب و کار یا کارآفرینی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که به شما کمک می‌کند در انتخاب روش مهاجرت خود دقت کافی داشته باشید.‌

برای مثال اگر کار در اتریش را انتخاب کرده‌اید حتماً باید از چند ماه قبل تحت مشاوره‌های اصولی قرار بگیرید و از کسانی که دارای تجربه و مهارت کافی هستند کمک بخواهید. مطمئناً به دست آوردن شناخت کافی از بازار کمک بسیار زیادی به تسهیل فرایند مهاجرت شما می‌کند.

مشاغل مورد نیاز در اتریش

برخی از مهم‌ترین مشاغلی که در کشور اتریش با استقبال زیادی همراه هستند شامل:

  • آهنگری
  • بینایی سنجی
  • پرستاری
  • پزشک
  • مدیریت بازرگانی و کسب و کار

بیشتر بخوانید : وقت سفارت کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *