کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
کار در آلمان
5/5 - (3 امتیاز)
کار در آلمان

کار در آلمان

کار در آلمان یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید برای مهاجرت و اقامت بلند مدت به این کشور انتخاب کنید. کمبود شدید نیروی انسانی و استقبال دولت از کارکنان متخصص و حرفه‌ای از سراسر جهان باعث شده که بسیاری از خارجیان این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند‌.

بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید برای سفر به کشور آلمان اقدام کنید اما مهارت کافی ندارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا شما را با فاکتورهای مختلف مهاجرت و دریافت ویزای کاری کشور آلمان آشنا کنیم‌.

انتخاب کشور آلمان برای مهاجرت یکی از بهترین فرصت هایی است که پیش روی متقاضیان خارجی قرار دارد بنابراین اگر هنوز برای نحوه مهاجرت خود به کشورهای خارجی تصمیم مناسبی نگرفته‌اید پیشنهاد ما به شما مهاجرت سرمایه گذاری و انتخاب شغل در در این کشور است.

در سال ۲۰۱۹ المان در ۵۰ رشته شغلی مختلف با کمبود شدید نیروی کار مواجه بود تا سال ۲۰۲۱ این کمبود نیرو را تا حدی جبران کرد اما هنوز هم در بسیاری از رشته‌های مختلف نیازمند متقاضیان خارجی کار در آلمان است.

دریافت ویزای کار در آلمان

اولین و مهمترین مرحله ای که برای دریافت ویزای کار در آلمان باید انجام بدهید؛ اخذ تاییدیه وقت سفارت است. با استفاده از این تاییدیه این امکان را خواهید داشت تا در تاریخ و ساعت مشخص برای انجام مراحل مربوط به دریافت ویزا به سفارتخانه کشور آلمان مراجعه کنید.

مجموعه وقتی با داشتن کارشناسان و متخصصین حرفه ای به شما کمک می کند تا هرچه سریع‌تر تاییدیه وقت سفارت آلمان را دریافت کنید و برای انجام مراحل در تاریخ اعلام شده به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور مراجعه کنید.

ویزای کار در آلمان جزء ویزاهای بلندمدت محسوب می شود و نیازمند مدارک مشخصی است که نشان دهنده تایید شما از طرف دولت آلمان است.

بنابراین اگر متقاضی کار در کشور آلمان هستید حتما راجع به دریافت ویزای این کشور اطلاعات کسب کنید تا بتوانید یک مهاجرت امن و بی دغدغه داشته باشید.

مشاغل مورد نیاز در کشور آلمان

همونطور که گفتیم کشور آلمان یکی از بهترین و مناسب‌ترین کشورهایی است که می‌توانید برای مهاجرت کاری انتخاب کنید از مهمترین دلایل آن نیاز شدید به نیروی کار در رشته‌های متعدد است که زمینه جذب متخصصین حرفه‌ای و کاربلد را فراهم می‌کند.

اگر در فعالیتی که به آن مشغول هستید مهارت کافی دارید و می توانید به درستی آن را در کشور آلمان انجام بدهید؛ مطمئنا دولت کشور آلمان از شما استقبال خواهد کرد. دولت این کشور برای جلب متقاضیان نیروی کار روش‌های متعددی را در نظر گرفته که در ادامه به آنها می‌پردازیم‌.

پرطرفدارترین مشاغل در کشور آلمان شامل:

  • مشاغل سبز
  • آی تی
  • مشاغل پزشکی
  • مشاغل صنعتی

اگر در هر یک از زمینه های بالا و فعالیت هستید در کشور خود به کسب مهارت های لازم پرداخته اید مطمئنا کشور آلمان از شما استفاده خواهد کرد‌.

کار در آلمان

با ارائه مدرک معتبر کنسولگری یا سفارتخانه کشور آلمان می توانید در تمامی زمینه ها مشغول به فعالیت شوید بدون اینکه بخواهید سرمایه خاصی در این کشور ایجاد کنید.

اگر فارغ التحصیل رشته آی تی یا مهندسی نرم‌افزار هستید با ارائه مدارک زیر می‌توانید فعالیت تخصصی خود را در این کشور آغاز کنید.

  • تنها ارائه مدرک تحصیلی و اثبات داشتن مهارت کافی است.
  • نیازمند دریافت نمرات بالا در زبان آلمانی و انگلیسی نیستید.
  • با داشتن دو سال سابقه کار میتواند فعالیت خود را آغاز کنید و به سوابق کاری چندین و چند سال نیاز ندارید.
  • حداقل حقوق برای دریافت بلو کارت نیز کاهش پیدا کرده است.

چگونه ویزای کار در آلمان را دریافت کنیم؟

اگر دارای مدارک علمی ثابت شده و معتبر هستید و با زبان آلمانی آشنایی دارید و مدارک زبان شما نیز آماده است. بهترین انتخابی که می توانید انجام بدهید اقدام برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق ویزای کار است. علاوه بر این باید از شرایط مهاجرت به کشور آلمان که شامل موارد زیر است برخوردار باشید:

تمامی مدارک شما باید قابلیت معادل سازی با مدارک معتبر آموزشی کشور آلمان را داشته باشند.

حتماً باید از یک مرکز یا موسسه معتبر در آلمان پیشنهاد کار دریافت کنید. برای مثال حتما باید به آنها ثابت کنید که در این زمینه مهارت و تخصص کافی دارید بر عهده آن بر می آیید.

اگر سن شما بالای ۴۵ سال است حتما باید پیشنهاد های کاری را بپذیرد که درآمد آنها بالای ۴۸ هزار یورو در سال است. زیرا برای بازنشستگی نیازمند این شرایط هستید.

انواع ویزای کار در آلمان

برای دریافت ویزای کار در آلمان می توانید از روش های متعددی اقدام کنید که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • ویزای کارمندی آلمان

برای دریافت ویزای کارمندی آلمان حتماً باید از یک شرکت یا کارفرمای معتبر اقدام کنید. در بسیاری از موارد نیازمند تمکن مالی و مدارک دانشگاهی و آموزشگاهی معتبر هستید.

  • ویزای کارآموزی آلمان

برای اخذ ویزای کارآموزی آلمان باید دارای حداقل  مدرک دیپلم زبان آلمانی و تمکن مالی باشید. با دریافت این ویزا در دوره های کارآموزی شرکت و مهارت های لازم را یاد بگیرید تا بتوانید فعالیت خود را در شغل مورد نظر آغاز کنید.

  • ویزای خود اشتغالی گری

ویلای خود استقلال گری مخصوص افرادی است که متقاضی کار در آلمان هستند و میخواهند با استفاده از سرمایه ای که در اختیار دارند فعالیت تخصصی خود را در این کشور آغاز کنند. به طور کلی دولت‌های خارجی از متقاضیانی که دارای مهارت کافی و سرمایه لازم برای کارآفرینی هستند استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *