کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
مهاجرت تحصیلی به مالزی
5/5 - (5 امتیاز)
مهاجرت تحصیلی به مالزی

مهاجرت تحصیلی به مالزی

مهاجرت تحصیلی به مالزی به دلیل برخورداری از شرایط منحصر به فرد یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. دانشگاه‌های مالزی هر ساله در لیست برترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند.

بنابراین مهاجرت از طریق تحصیل یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای دریافت ویزای این کشور انتخاب کنید. در این مطلب از سری مطالب وقت ویزا با ما باشید تا شما را با شرایط سفر به کشور مالزی آشنا کنیم‌.

مالزی یکی از مدرن‌ترین و در عین حال سنتی‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است که از لحاظ اقتصادی و پذیرش مهاجر در رتبه‌های اول قرار دارد.

هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت و سفر به این کشور به سفارتخانه‌ها مراجعه می‌کنند تا بتوانند ویزای این کشور را دریافت کنند.

امکان تحصیل رایگان در برخی از دانشگاه‌های مالزی برای خارجیان فراهم است. اگر می‌خواهید از شرایط آن مطلع شوید حتما با ما همراه باشید.

درباره مالزی

کشور مالزی در میان دامنه کوهستان ها قرار گرفته و آب و هوای بسیار خوبی دارد. مناسب بودن شرایط اقتصادی از مهمترین عواملی است که باعث محبوب شدن از نظر مهاجرین خارجی شده است.

امکان تحصیل رایگان در برخی از دانشگاه‌های مالزی برای خارجیان فراهم است. اگر می‌خواهید از شرایط آن مطلع شوید حتما با ما همراه باشید.

مهاجرین بین المللی شده است. بنابراین اگر وضع اقتصادی کشور مقصد برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید در زمینه بیزینس و تحصیل به جایگاه مناسبی دست پیدا کنید حتماً کشور مالزی به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های شما باشد.

فراموش نکنید که نرخ بیکاری و نرخ پذیرش مهاجر در هر کشور از مهمترین فاکتورهایی است که نشان می‌دهد یک کشور موقعیت مناسبی برای مهاجرت تحصیلی فراهم می‌کند یا خیر.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۷ میزان پذیرش مهاجر در کشور مالزی حدود سه درصد بوده است این رقم در سال ۲۰۲۰ تا ۵ درصد هم افزایش یافته است.

مهاجرت تحصیلی به مالزی

میزان رضایت زندگی در کشور مالزی از نظر مهاجرین خارجی بسیار بالا است بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به مالزی را دارید باید به شما بگوییم که تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا به شما این تضمین را می‌دهد که بیزینس مناسبی در آینده داشته باشید.

علاوه بر این جاذبه‌های گردشگری فراوان و سواحل زیبا از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌هایی هستند که بسیاری از مهاجرین تمایل دارند که آنها را ببینند. تلفیق سنت و مدرنیته در این کشور به خوبی قابل مشاهده است.

نکته حائز اهمیتی که در رابطه با اقامت در کشور مالزی وجود دارد این است که ت‌های شغلی زیادی برای مهاجرین خارجی فراهم است. با وجود اینکه هزینه‌های زندگی بسیار پایین است.

انواع مهاجرت به کشور مالزی

افرادی که مهاجرت به کشور مالزی را انتخاب می‌کنند در دو دسته کلیه مهاجرین اقامت بلند مدت و اقامت کوتاه مدت قرار می‌گیرند.

کسانی که با هدف مهاجرت تحصیلی به مالزی سفر می‌کنند معمولاً باید ویزای بلند مدت این کشور را دریافت کنند و افرادی که با هدف گردشگری وارد مالزی می‌شوند باید ویزای کوتاه مدت این کشور را دریافت کنند. علاوه بر این دیگری برای مهاجرت به کشور مالزی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کشور مالزی مهاجرت افراد متخصص و حرفه‌ای است. در این روش باید ویزای کاری مالزی را دریافت کنند. به طور کلی در میان روش‌های مختلف مهاجرت به کشور مالزی مهاجرت از طریق کار یکی از پرطرفدارترین روش‌های اقامت در این کشور است.
  • مورد بعدی مخصوص افرادی است که قصد مهاجرت به کشور مالزی از طریق سرمایه‌گذاری را دارند. پس حتماً باید با داشتن یک سرمایه ابتدایی مناسب درخواست بلند مدت بدهند. فراموش نکنید که مهاجرت سرمایه‌گذاری یکی از بهترین روش‌هایی است که تضمین کننده بیزینس شما در کشور مقصد است.
  • البته باید کاملا حساب شده و بر اساس استانداردهای قوانین کار در کشور مالزی باشد. داشتن ایده مناسب برای شروع به کار و کارآفرینی در کشورهای خارجی یکی از مهمترین مواردی است که اگر آن را به درستی رعایت کنید شاهد سود دهی بلند مدت آن خواهید بود.
  • مهاجرت پناهندگی نیز مخصوص افرادی است که در کشور خود از لحاظ جانی و مالی شرایط مناسبی ندارند بنابراین کشور مالزی با پذیرش آنها مانع چنین مشکلاتی می‌شود‌.
  • اقامت خانه دوم مالزی به شما این امکان را می‌دهد که ویزای ۱۰ ساله این کشور را برای زندگی خود و فرزندانتان که زیر ۲۱ سال هستند فراهم کنید این مجوز توسط حوزه گردشگری و مهاجرت وزارت خارجه مالزی صادر خواهد شد تنها کاری که باید انجام بدهید. تکمیل فرم مربوط به آن است.

شرایط مهاجرت تحصیلی به مالزی

برای مهاجرت تحصیلی به مالزی حتماً باید از شرایط ویژه آن اطلاع داشته باشید تا با وسعت دید بیشتری این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید.

جالب است که بدانید کشور مالزی در رتبه یازدهم در میان کشورهای جهان از لحاظ جذب و پذیرش دانشجویان خارجی دارد.

مهاجرت به کشور مالزی از طریق تحصیل برای تمامی گروه های سنی فراهم شده است؛ از جمله مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کشور مالزی از طریق تحصیل عدم ضرورت ارائه مدرک زبان برای ورود به دانشگاه است.

اعتبار مدارکی که از دانشگاه‌های مالزی اخذ می‌کنید بسیار بالا است به گونه‌ای که می‌توانید با مدرک خود در سایر کشورها مشغول به کار شوید.

علاوه بر این با برخورداری از مدرک دانشگاه‌های مالزی از مزایایی نظیر خوابگاه و غذا نیز برخوردار خواهی شد.

بهترین دانشگاه‌های مالزی

  • دانشگاه مالایا با رتبه ۷۰
  • دانشگاه ملی مالزی با رتبه ۱۲۹
  • دانشگاه پوترا با رتبه ۱۲۳
  • دانشگاه تکنولوژی مالزی با رتبه ۲۰۳

توجه داشته باشید که مقطع تحصیلی لیسانس ۴ سال و مقطع کارشناسی ارشد ۲ تا ۴ سال‌ است‌. دانشجویانی که تمایل دارند در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا تحصیل کنند به مدت ۴ سال مهلت گذراندن واحدهای درسی را دارند.

علاوه بر این با داشتن ویزای دانشجویی کشور مالزی می‌توانید یکی از اعضای خانواده خود را به عنوان همراه با خود به کشور مالزی ببرید‌. کار به همراه تحصیل به مدت ۱۰ الی ۳۰ ساعت در این کشور  برای شما فراهم است.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *