کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
مهاجرت تحصیلی به فنلاند
5/5 - (4 امتیاز)
مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مهاجرت تحصیلی به فنلاند به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر سیستم آموزشی قدرتمند و امکان کاریابی پس از تحصیل؛  یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

البته فراموش نکنید که برای اقامت در فنلاند و دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیازمند آماده‌سازی یک سری از مدارک هستید که حتماً باید در اسرع وقت آنها را به سفارتخانه تحویل بدهید. در ادامه شما را با شرایط تحصیل و سیستم آموزشی کشور فنلاند بیشتر آشنا می‌کنیم.

نظام آموزشی فنلاند

 فنلاند یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و کاریابی پس از اتمام تحصیل است. هزینه‌های کم یا رایگان تحصیل برای مقاطع ابتدایی و متوسطه از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که توجه بسیاری از متقاضیان خارجی را به خود جلب کرده است.

کودکان پس از ۶ سالگی  برای گذراندن مقطع پیش دبستانی به مدت یک سال آن هم به صورت اجباری باید وارد یکی از موسسه‌های آموزشی معتبر در کشور فنلاند شوند. 

این دوره‌ها توسط شهرداری پیگیری می‌شود و هیچگونه هزینه‌ای برای خانواده‌ها ندارد. پس از اتمام دوره دبستان دوره متوسطه آغاز می‌شود که جز آموزش های عمومی محسوب می‌شود. مدت زمان تحصیل در دوره متوسطه ۲ تا ۴ سال است.

پس از اتمام این دوره دانش آموز می‌تواند برای آغاز تحصیلات آکادمیک وارد یکی از دانشگاه‌های کشور فنلاند شود. تحصیلات حرفه‌ای در آکادمی‌نسبت به تحصیل در مدرسه دروس عملی بیشتری دارد. طول این دوره سه سال است و پس از آن مدرک حرفه‌ای به متقاضی ارائه می‌شود.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در فنلاند

بسیاری از افراد با هدف گذراندن دوره‌های آموزشی در رشته پزشکی ویزای مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دریافت می کنند.

توجه داشته باشید که برای تحصیل در این رشته حتماً باید دارای مدرک CVو توصیه نامه معتبر باشید. علاوه بر این باید در آزمون ورودی شرکت کنید و اگر قبول شدید مصاحبه‌ای برگزار می‌شود که نیازمند رسیدن به حد مطلوبی از نمره برای پذیرش است.

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

تحصیل در رشته پزشکی ۵ تا ۶ سال زمان می‌برد. در طول این دوره با تمامی دروس مربوط به پزشکی عمومی آشنا می‌شوید. توجه داشته باشید که استانداردهای رشته پزشکی و بهداشت و درمان در این کشور بسیار قدرتمند است.

  • تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند

برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور فنلاند به ۳ الی ۴ سال زمان نیاز است. علاوه بر این می‌توانید به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف و در دانشگاه‌های معتبر این کشور تحصیل کنید.

برای ورود به دانشگاه‌های فنلاند در مقطع دکترا حتماً باید شرط معدل بالای ۱۶ در دوره کارشناسی ارشد را داشته باشید. علاوه بر این افراد باید دارای یک پروپوزال قوی و پژوهش‌های کاربردی در رشته خود باشند تا بتوانند به عنوان دانشجو در مقطع دکترا پذیرش شوند. نمره آیلتس نیز باید بیشتر از ۷ باشد.

  • اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا

در مرحله اول باید یک پایگاه تحقیقاتی قوی در دانشگاه مورد نظر پیدا کنید.

حتماً باید از طریق این پایگاه‌ها ارتباط قوی بین شما و اساتید برقرار شود.

استاد حتماً باید نظر مثبتی نسبت به پروپوزال و تحقیقات شما داشته باشد.

دریافت نامه پذیرش برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور فنلاند کاملا ضروری است.

  • شرکت در آزمون
  • شرکت در مصاحبه در صورت قبولی در آزمون
  • تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در فنلاند

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور دو سال است. بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارید باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و برای گذراندن دوره های آموزشی کاملاً آماده باشید‌. علاوه بر این داشتن یک رزومه قوی و پروپوزال حرفه‌ای می‌تواند در پذیرش شما در این مقطع تاثیرگذار باشد.

معدل دوره کارشناسی بالاتر از ۱۵ و نمره آیلتس باید بیشتر از ۶.۵ باشد. دو نکته حائز اهمیت برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فنلاند وجود دارد:

در اولین مرحله باید در یک آزمون کتبی شرکت کنید که شاید از نظر شما چندان آسان نباشد.

دومین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باید برای تحصیل در این مقطع به آن توجه داشته باشید داشتن یک تز مهم که به رشته شما مرتبط است.

  • تحصیل در مقطع کارشناسی در فنلاند

مقطع کارشناسی در کشور فنلاند ۴ سال است و اغلب کلاس‌ها به زبان فنلاندی برگزار می‌شود. برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور فنلاند در این مقطع باید در آزمون ورودی شرکت کنید. این آزمون به زبان فنلاندی است.

پس اگر به این زبان تسلط ندارید حتماً باید در دوره یک ساله یادگیری زبان فنلاندی شرکت کنید. حداقل معدل برای شرکت در آزمون‌های ورودی دوره کارشناسی ۱۳ است. اما معدل‌های کمتر از ۱۵ شانس کمتری برای قبولی دارند

تحصیل در مدارس فنلاند

مدرسه بزرگ ستئو در پایتخت کشور فنلاند یکی از بهترین موسسات آموزشی برای یادگیری زبان فنلاندی است. این مدرسه با برگزاری واحدهای درسی مشخص مسیر یادگیری زبان شما را با سهولت بیشتری همراه خواهد کرد. مدرسه آکیوسلاکا نیز در زمینه تدریس ابتدایی به متقاضیان بزرگسال خارجی کمک می‌کند.

آموزش رایگان در فنلاند

همانطور که در قسمت‌های قبل هم بیان کردیم یکی از مهمترین دلایل مهاجرت تحصیلی به فنلاند سیستم آموزشی قدرتمند و هزینه‌های رایگان برای تحصیل است.

در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری دولت برای توسعه و رشد بخش‌های علمی و تحقیقاتی صرف شده است. به همین دلیل سعی می‌کند که سیستم بورسیه را نسبت به گذشته با سهولت بیشتری برای متقاضیان بین المللی فراهم کند.

تحصیل رایگان در مقطع دکترا در کشور فنلاند با دو شرط اساسی ارائه می‌شود:

فرد باید تز دکترایی داشته باشد که موضوع منحصر به فردی دارد و دانشجوی دیگری روی این موضوع کار نکرده باشد.

فرد باید دارای سابقه پژوهشی مرتبط با رشته خود به مدت حداقل ۱۲ سال باشد.

با ما تماس بگیرید

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارید و می‌خواهید تمامی امور مربوط به مهاجرت و اقامت شما با سهولت بیشتری طی شود حتماً با کارشناسان و متخصصین حرفه‌ای مجموعه وقت ویزا تماس بگیرید.

آنها با داشتن تجربه و مهارت فوق العاده بالا در زمینه امور مهاجرت و ویزا به شما کمک می‌کنند تا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *