کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
مهاجرت تحصیلی به روسیه
5/5 - (3 امتیاز)
مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه با برخورداری از شرایط ویژه برای آموزش رشته‌های پرطرفدار مانند پزشکی یکی از رویاهای دست یافتنی است که بسیاری از ما ایرانی‌ها تمایل به برآورده شدن آن داریم.

اگر شما هم از جمله متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور هستید و می‌خواهید با شرایط دریافت ویزای روسیه آشنا شوید حتماً تا انتهای این مطلب با ما باشید تا شما را با مدارک مختلفی که باید برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های روسیه آماده کنید آشنا کنیم.

تقاضای بالای رشته پزشکی در روسیه

روسیه یکی از بهترین کشورهایی است که می‌توانید بدون هیچ‌گونه دردسری ویزای آن را دریافت و برای مهاجرت تحصیلی دانشگاه‌های آن را انتخاب کنید.

به خصوص رشته پزشکی که با ظرفیت کم دانشگاهها و مسیر ناهموار پذیرش در کنکور سراسری در کشور ایران همراه است؛ طرفداران زیادی در روسیه دارد.

در واقع اکثر متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه برای تحصیل در رشته‌های پزشکی اقدام می‌کنند. دیگر آرزوی پوشیدن روپوش سفید و تحصیل در رشته‌های مورد علاقه شما یک رویای دست نیافتنی نیست!

البته پیش از انجام هر کاری باید این را بدانید که اقدام برای مهاجرت به هر کشوری نیازمند آماده ساز یک سری از مدارک و داشتن بودجه مناسب است.

اگر می‌خواهی تحصیل در کشور روسیه را تجربه کنید حتماً با کارشناسان متخصص وقت ویزا تماس بگیرید آنها به شما کمک می‌کنند تا تمامی مراحل را با دقت و حوصله فراوان طی کنید.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی دوره عمومی مانند کشور ایران ۶ سال است. این دوره معادل لیسانس پزشکی یا جراحی است.

طول دوره‌های تحصیلی پزشکی در بسیاری از کشورها طولانی و خسته کننده است.

اما اگر مهاجرت تحصیلی به روسیه را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید در رشته‌های پزشکی مشغول به تحصیل شوید باید به شما بگوییم که یک تجربه لذت بخش را در انتظار شما است زیرا مدت زمان تحصیل بسیار کوتاه تر از سایر کشورهاست و از طرفی پذیرش آن نیز با سهولت بیشتری همراه است.

شرایط تحصیل تخصصی در رشته پزشکی (رزیدنتی) روسیه

برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های روسیه باید مقطع دبیرستان را گذرانده باشید و دیپلم آبی رنگ که نشان دهنده پایان دوره دبیرستان است را دریافت کرده باشید. پس از آن تمامی متقاضیان باید در یک آزمون واحد مانند کنکور شرکت کنند تا بتوانند در رشته مورد نظر پذیرفته شوند.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

شرایط تحصیل در رشته‌های پزشکی برای متقاضیان بین‌المللی کمی متفاوت است در واقع آنها دیگر نیازی به شرکت در آزمون سراسری ندارند.

آنها باید در آزمون مربوط به هر دانشگاه شرکت کنند و نمره معیار را به دست بیاورند. گاهی اوقات برخی از دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن آزمون ورودی تنها با برگزاری مصاحبه تخصصی و بر اساس رزومه و سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌کنند.

علاوه بر این دانش آموزان خارجی برای اینکه بتوانند در دانشگاه‌های پزشکی پذیرفته شوند باید در دروسی مانند فیزیک، شیمی ،زبان انگلیسی و زیست نمره بیشتر از ۵۰ به دست آورده باشند.

بعد از انجام تمامی این مراحل باید برای دریافت دیپلم آبی روسیه اقدام و مدرک خود را به زبان روسی ترجمه کنند. یکی دیگر از شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه گذراندن دوره پادفیک روسیه است. در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنیم.

پادفیک چیست؟

کلیه متقاضیان و دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در کشور روسیه باید دوره پادفیک را با نمرات مناسب پشت سر بگذاند. در این دوره باید به زبان روسی مسلط شوند و واحدهایی از دروس شیمی و زیست را پاس کنند.

تحصیل در رشته‌های پزشکی و گذراندن دوره‌های آموزشی بر اساس زبان روسی است بنابراین اگر شما پیش زمینه‌ای از این زبان ندارید؛ نمی‌توانید در رشته مورد نظر تحصیل کنید. به همین دلیل باید سعی کنید سطح زبان روسی خود را حداقل به A2 برسانید.

شرط معدل برای پذیرش در دانشگاه

خبر خوب این است که دانشگاه‌های روسیه برای پذیرش متقاضیان بین‌المللی شرط معدل را در نظر نمی‌گیرند. در واقع شما می‌توانید بدون هیچگونه مشکلی از نظر معدل در رشته مورد نظر پذیرش شوید.

البته فراموش نکنید که میانگین برخی از نمرات شما باید در حد مطلوبی باشند تا در رشته پزشکی تحصیل کنید. برخی از دانشگاه‌ها نیز ممکن است شرایط معدل را در نظر بگیرند‌. برای مثال دانشگاه بزرگ سنتی پترزبورگ برای پذیرش متقاضیان خارجی شرایط معدل دارد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی

برای مهاجرت تحصیلی به روسیه حتماً باید مدارک مربوط را آماده و به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. مهمترین مدارک برای تحصیل در رشته های پزشکی روسیه شامل:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس ۳*۴ و ۳*۵ با زمینه سفید
  • ریز نمرات دیپلم
  • دعوتنامه رسمی پذیرش در دانشگاه مقصد
  • مزایای تحصیل در دانشگاه های روسیه
  • برخورداری از دانشگاه‌های معتبر جهانی
  • هزینه‌های پایین تحصیل در رشته
  • دریافت مدارک معتبر دانشگاهی
  • اخذ آسان ویزای تحصیلی
  • کیفیت بالای تدریس در دانشگاه‌های روسیه
  • دانشگاه‌های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت
  • امکان تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور
  • تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

با ما تماس بگیرید

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارید اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید بهترین کاری که می‌توانید انجام بدهید دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان و متخصصین حرفه‌ای در امور مهاجرت است.

آن ها به شما کمک می کنند که بدون هیچگونه مشکلی تمامی فرایندهای مربوط به آماده سازی مدارک و ارسال آن به دانشگاه را به نحو احسنت انجام دهید.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *