کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
مهاجرت تحصیلی به اتریش
5/5 - (2 امتیاز)
مهاجرت تحصیلی به اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش و دریافت ویزای این کشور یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند.

اگر می‌خواهی هرچه سریع‌تر شرایط اقامت در این کشور برای شما ایجاد شود با کارشناسان متخصص مجموعه مجموعه وقت ویزا تماس بگیرید تا شرایط دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر را برای شما فراهم کنند.

همانطور که می‌دانید این روزها افراد زیادی قصد تحصیل در کشورهای خارجی را دارند و تمایل دارند که در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان پذیرفته شوند.

هر کشور شرایط ویژه‌ای برای پذیرش مهاجرین بین المللی در نظر می‌گیرد؛ به همین خاطر باید تمام سعی خود را بکنید که کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که از هر لحاظ با شرایط شما مطابقت داشته باشد و بتوانید به راحتی در آن تحصیل کنید.

کشور اتریش به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان از لحاظ سیستم آموزشی تسهیلات ویژه‌ای برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است تنوع رشته و توجه به تفاوت‌های فردی از ویژگی‌های قابل توجه دانشگاه‌های معتبر این کشور است.

برای انجام مهاجرت تحصیلی به اتریش اولین چیزی که نیاز دارید اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر است .

یعنی برای اینکه بتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید حتماً باید درخواست خود را برای دانشگاه مد نظر ارسال کنید و پس از دریافت تاییدیه برای انجام مراحل مربوط به دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی به سفارتخانه کشور اتریش مراجعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به اتریش

البته باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که هر کشور شرایط متفاوتی برای پذیرش مهاجرین خارجی در دانشگاه‌های خود دارد .

پس اگر می‌خواهید کشور اتریش را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب کنید حتماً اطلاعات خود را راجع به سیستم آموزشی و تعداد سال‌هایی که در هر مقطع تحصیلی باید بگذرانید توجه کنید.

درباره اتریش

در ابتدا اجازه بدهید که یک شرح حال عمومی از کشور اتریش برای شما بیان کنیم تا با دید گسترده‌تری اقدامات لازم جهت مهاجرت تحصیلی به اتریش را انجام بدهید.

این کشور با داشتن مساحت بیش از ۸۴ هزار کیلومتر مربع در قلب اروپا واقع شده و دین رسمی آن مسیحیت است و واحد پول آن یورو است. 

پایتخت کشور اتریش وین و جمعیت کلی این کشور حدود ۹ میلیون نفر است. مردم این کشور به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. وزارت آموزش و پرورش وظیفه نظارت بر سیستم آموزشی این کشور را بر عهده دارد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش در مدارس

در کشور اتریش ۹ سال تحصیل در مدرسه اجباری است. به طور کلی مدارس مجموعه‌ای از دوره‌های پیشرفته تحصیلی را ارائه می‌دهند که حدود ۳ الی ۴ سال فراتر از دوره‌های آموزشی اجباری است.

قوانین دوره‌های آموزش ابتدایی و متوسطه از سال ۱۹۶۲ پیروی می‌کند. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی می‌پردازیم.

کودکان و نوزادان از سن ۳ تا ۵ سالگی در مهد کودک‌ها پذیرش و از سن ۵ سالگی برای دوره‌های پیش دبستانی آماده می‌شوند. مهد کودک‌های این کشور به صورت دولتی و خصوصی اداره می‌شوند.

از آنجایی که دوره مهد کودک جز مقاطع تحصیلی رسمی در این کشور محسوب می‌شود؛ اما ثبت نام کودکان در این دوره کاملاً اختیاری است.

حدود ۷۵ درصد مهد کودک‌ها توسط دولت اداره می‌شود سایر آنها نیز توسط کلیساها و گروه‌های مذهبی اداره می‌شوند. شما می‌توانید به صورت تمام وقت و نیمه وقت کودکان خود را به مهد کودک بسپارید.

تحصیل در مدارس اتریش

تحصیل در مدارس اتریش به مدت ۹ سال یعنی از ۶ تا ۹ سالگی در مدارس اجباری است. پس از اتمام دوره تحصیلی ۴ ساله در سن ۱۰ سالگی کودکان شما می‌توانند وارد دبیرستان شوند. در این دوره نیز باید ۴ سال را به صورت پی در پی سپری کنند.

در این دوره دانش آموز بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌های خود می‌تواند اقدام به تحصیل تخصصی در هر یک از رشته‌های موسیقی ورزش و… بکند.

البته توجه داشته باشید که شرط ورود به هر یک از این دوره‌ها داشتن مدرک تخصصی مربوط به آن است. دانش آموزانی که از کشورهای دیگر وارد اتریش می‌شوند و قصد تحصیل در مدارس این کشور را دارند برای درک بهتر مطالب بهتر است که به زبان آلمانی مسلط شوند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش

در خصوص شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش برای مقطع کارشناسی می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد تا با فاکتورهای متعدد برای گذراندن دوره ۴ ساله تدریس در این مقطع آشنا شوید.

مهاجرین خارجی که از کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی وارد اتریش می‌شوند می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های این کشور دوره آموزشی خود را بگذرانند.

سایر دانشجویان نیز با پرداخت هزینه مقرون به صرف حدود ۱.۵۰۰ یوور می‌توانند وارد دانشگاه‌های کشور اتریش شوند.

از مهمترین شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن مدارک مربوط به گذراندن دوره زبان آلمانی است اما با آیلتس بیشتر از ۶ نیز می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش نیازمند مدارک مربوط به فارغ التحصیلی در کارشناسی و دیپلم هستید. گاهی اوقات بر اساس صلاح دید دانشگاه ممکن است نیازمند گذراندن چند واحد آموزشی مرتبط با رشته خود در دوره کارشناسی ارشد باشید.

علاوه بر این داشتن یک رزومه قوی و پژوهش‌های علمی در رابطه با رشته تحصیلی خود در دوره لیسانس هم می‌تواند کمک بسیار زیادی به اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه بکند.

داشتن مدرک آیلتس بیشتر از ۶ و مدارک مربوط به زبان آلمانی هم کمک بسیار زیادی به تحصیل شما در این کشور می‌کند‌.

با ما تماس بگیرید

برای دریافت مشاوره مهاجرت به کشور اتریش می‌توانید با کارشناسان متخصص و حرفه‌ای وقت ویزا تماس بگیرید آنها با داشتن تجربه و مهارت بالا در زمینه امور مهاجرت تحصیلی به اتریش؛ فرایند مهاجرت را با سهولت بیشتری برای شما همراه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *