کدنویس قالب وردپرس افزونه وردپرس
مهاجرت تحصیلی به ارمنستان
5/5 - (3 امتیاز)
مهاجرت تحصیلی به ارمنستان

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان

اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال پیدا کردن  راهی آسان برای مهاجرت تحصیلی به ارمنستان هستید، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم. مطمئناً تا پایان این مطلب پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود را به دست خواهید آورد.

مزایای انتخاب ارمنستان به عنوان مقصد تحصیلی

نزدیک بودن کشور ارمنستان به ایران یکی از مهمترین مزایای این کشور برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی یا سرمایه‌گذاری دارند. بالا بودن اعتبار مدارک دانشگاهی و برخورداری از فرهنگ غنی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کشور محسوب می‌شود.

ارمنستان در غرب آسیا قرار دارد و از سمت شمال با گرجستان و از سمت شرق با آذربایجان و از غرب و جنوب غربی با ایران و ترکیه همسایه است.

پایتخت این کشور ایروان است که یکی از می‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود از لحاظ آب و هوا و شرایط اقلیمی هم کشوری گرم و خشک محسوب می‌شود.

تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های سرد دارد اما فصل پاییز و بهار آن بسیار دیدنی و خیره کننده است. اکثریت مردم ایروان مسیحی هستند و زبانشان ارمنی است.

جالب است که بدانید مراسمات مذهبی و رسمی در این کشور با آداب خاصی برگزار می‌شود و برای مردم اهمیت بسیار زیادی دارد. شهروندان کشورهای عضو شنگن و کشورهای مستقل مشترک المنافع برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارند.

مردم ارمنستان با موسیقی رابطه دیرینه‌ای دارند. و در طول سالیان متوالی تصنیف‌های زیادی را به نام خود ثبت کرده‌اند‌ علاقه شدید مردم به معماری باعث طراحی و ساخت ساختمان‌های خیره کننده، کلیساها و اماکن مذهبی با معماری متفاوت شده است.

مهاجرت تحصیلی به ارمنستان

فستیوال‌ها جشن‌ها و مراسمات مختلفی که در طول سال در این کشور برگزار می‌شود؛ زندگی در ارمنستان را بیش از هر چیز دیگری برای مهاجرین خارجی بی‌نظیر می‌کند.

از مهمترین مراسماتی که در این کشور برگزار می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد شامل نمایشگاه‌های هنری، جشنواره‌های مردمی و مراسماتی نظیر رقص باله و… می‌باشد.

مزایای تحصیل در ارمنستان

همانطور که می‌دانید مهاجرت تحصیلی به ارمنستان یا هر کشور دیگری سختی‌ها و مشکلات مخصوص به خود را دار‌د.  به همین دلیل حتماً باید آمادگی‌های لازم را به دست بیاورید.

تا با تمامی این بحران‌ها و مسائل به خوبی برخورد کنید. برای کلیه افراد زندگی در یک کشور دیگر می‌تواند با مشکلات و عدم تفاوت فرهنگی همراه باشد.

پس جای هیچ گونه نگرانی نیست. باید عادت کنید تمامی مزایا و معایب یک کشور را برای ادامه تحصیل در کنار یکدیگر در نظر بگیرید. 

 ارمنستان با برخورداری از مزایای ویژه به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای متقاضیان بین‌المللی تبدیل شده است. تصور کنید که در کنار تحصیل می‌توانید از آثار دیدنی و مناطق گردشگری فوق العاده زیبای این کشور دیدن کنید.

دانشگاه‌ها علاوه بر ارائه واحدهای آموزشی برنامه‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارهای جالبی برگزار می‌کنند.

یکی دیگر از مهمترین مزایای این کشور تنوع غذایی و داشتن برنامه مشخص برای وعده‌های مختلف صبحانه، ناهار و شام است.

تمامی غذاهایی که در رستوران‌ها و هتل‌ها سرو می‌شود پیشینه جالبی دارند. پس این امر می‌تواند یک تجربه کاملاً لذت بخش برای مهاجرینی باشد که تاکنون در کشوری با فرهنگ کاملا متفاوت زندگی می‌کرده‌اند.

وجود انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف در هر دانشگاه نشان دهنده اهمیت شخصیت منحصر به فرد هر دانشجو است. بنابراین کلیه افرادی که می‌خواهند در کشوری متفاوت و نزدیک به ایران تحصیل کنند و در عین حال روحیه خوبی داشته باشند ارمنستان بهترین انتخاب است.

معرفی برخی از دانشگاه‌های ارمنستان

در کشورهای مختلف سیستم آموزشی متفاوتی حاکم است و در این آن یک ساختار متفاوت به عنوان الگو در نظر گرفته می‌شود.

ارمنستان نیز با داشتن یک سیستم آموزشی مناسب به رشته‌هایی نظیر شیمی، فیزیک، بیولوژی، مهندسی پزشکی و… بیش از سایر رشته‌ها اهمیت می‌دهد. 

تنوع موسسات آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها از ویژگی‌های قابل توجهی است که بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ارمنستان را دارند به آن توجه می کنند.

در حال حاضر ۲۶ دانشگاه دولتی که چهار دانشگاه بین المللی را نیز شامل می‌شود در کنار ۴۲ دانشگاه خصوصی در کشور ارمنستان فعال هستند و به جذب مهاجرین خارجی می‌پردازند.

  • درباره دانشگاه ایروان

دانشگاه دولتی ایروان در سال ۱۹۲۰ تاسیس و از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود.

هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر کشور و حتی جهان در این دانشگاه پذیرش می‌شوند. تنوع دپارتمان‌های مختلف از ویژگی‌های بارز این دانشگاه است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

زبانشناسی دانشگاه: ارمنی

رشته‌های پرطرفدار: شیمی فیزیک، اقتصاد، فلسفه، حقوق، فیزیک هسته‌ای، زبانشناسی آلمانی، فلسفه‌  روانشناسی، شرق شناسی و…

  • دانشگاه پزشکی ایروان

دانشگاه پزشکی ایران در دپارتمان‌های مختلف در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد. هر ساله دانشجویان زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند. جالب است که بدانید این دانشگاه به نام مخیتار هراتیی یکی از بزرگترین پزشک‌ های ارمنستان شناخته می‌شود.

  • پزشک عمومی
  • بهداشت عمومی
  • داروسازی
  • طب نظامی و تحصیلات تکمیلی

با ما تماس بگیرید

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ارمنستان را دارید و می‌خواهید اقدامات لازم برای آماده‌سازی مدارک را انجام بدهید فقط کافی است که با کارشناسان متخصص و حرفه‌ای وقت ویزا تماس بگیرید.

آنها با داشتن مهارت کافی در امور مهاجرت و دریافت ویزا به شما کمک می‌کنند تا پذیرش تحصیلی خود را در کشور مقصد با سهولت بیشتری دریافت کنید.

بیشتر بخوانید : وقت سفارت استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *